Persoonlijke Verkoop Online

Succesvolle online acquisitie en online verkoopontmoetingen

De verkoop-realiteit is voor veel verkopers veranderd. Hun contacten met prospects en klanten zijn van persoonlijk face-to-face naar persoonlijk online verschoven. Zij moeten de manier waarop zij verkopen snel en adequaat naar virtueel transformeren om hun groei- en omzetdoelstellingen te realiseren. Of om geen marktaandeel te verliezen aan concurrenten die het online verkopen actiever, sneller of beter oppakken. Persoonlijke Verkoop Online is dé verkooptraining om uw verkopers te professionaliseren in online acquisitie, online verkoopgesprekken, online voorstel- en productpresentaties en online onderhandelen.

Bewustwording van online ontmoeten en verkopen

Online is anders dan face-to-face. U moet nog bewuster omgaan met het opbouwen van een persoonlijke relatie, met de tijdsduur van de interactie en met de manier en inhoud van uw communiceren. In onze training leren uw verkopers het koopproces bij de (potentiële) koper als leidraad te nemen bij hun online interacties met hem of haar. Zij worden bewust van de customer journey en wij trainen hen het koopproces online in gang te zetten en bij ieder contact te werken aan de next step tot en met de verkoop.

Technieken voor online ontmoeten en verkopen

Om door het koopproces heen een band met de klant te ontwikkelen en te houden, werken we aan zaken als persoonlijk aansluiten bij de klant, het bedrijf en uzelf positioneren, koopmotivatie scheppen, behoefteanalyse doen en je toegevoegde waarde ontdekken. U leert te bouwen aan vertrouwen en werkt aan technieken voor goede en prettige gesprekken, waarbij u valkuilen vermijdt. Door met gesprekstechnieken en vraagtechnieken te oefenen, leert u uw te kansen te vergroten. U leert uw waarde te presenteren en te onderhandelen vanuit win-win situaties, om de order te vragen en af te sluiten.

Virtueel en digitaal faciliteren van online verkoopontmoetingen

Onze training is maatwerk en compleet. Naast verkoopvaardigheden online toepassen, leren wij uw verkopers ook het persoonlijk online verkopen adequaat te faciliteren op twee niveaus: virtueel en digitaal. Virtueel faciliteren verwijst naar het voeren en leiden van persoonlijke, ontmoetingen op afstand. Digitaal faciliteren is het synchroniseren van digitale communicatie (emails, documentatie, presentaties) ten behoeve van de online ontmoetingen en de gewenste uitkomsten.

Persoonlijke Verkoop Online onderdelen

Waar werken we aan? Afhankelijk van de leerbehoeften van uw verkopers komen in onze verkooptraining Persoonlijk Verkoop Online de volgende onderdelen aan bod:

  • Online acquisitie: awareness scheppen: zichtbaar zijn en blijven
  • Online acquisitie: zoeken en benaderen van potentiële klanten
  • De gefaseerde verkoopbenadering
  • Het instrumentarium voor persoonlijke verkoop
  • Aan tafel komen: online afspraken maken
  • Aan tafel zijn: ontmoetingen en gesprekken met potentiële klanten hebben
  • Positioneren van uw bedrijf en uzelf
  • Inventariseren van de behoeften van de klant
  • Presenteren van uw voorstel en uw aanbieding
  • Principieel onderhandelen
  • Afsluiten en opvolgen
  • Online netwerken (defensief verkopen na de order)
  • Virtueel en digitaal faciliteren van online ontmoetingen

Verkooptraining op maat: hoe en voor wie?

Persoonlijk Verkoop Online is bedoeld voor verkoop in een business to business omgeving. De training stellen we op maat op, afhankelijk van de behoefte van uw organisatie. Deze achterhalen we tijdens de intake met u en uw verkopers. Uw verkoopteam volgt de training online, in losse sessies van maximaal 4 uur.  Als het gaat om verbetering is het ‘in-praktijk-brengen’ een voorwaarde: gaan doen, gaan veranderen dus. In de training werken we daarom altijd aan ‘begrijpen, willen, kunnen en doen’ bij uw mensen. En houden we een bijzonder scherp oog op motivatie, energie en activatie. Want, zó krijgt u draagvlak en enthousiasme om veranderding daadwerkelijk toe te passen en te kunnen verankeren.

Daarom Intraservice

Intraservice BV, opgericht in 1983, is sinds 2004 een gespecialiseerd bureau voor commerciële training voor B2B. Wij trainen verkoopteams van grote en kleine bedrijven in binnen- en buitenland en in verschillende talen. Wij weten als geen ander hoe sales werkt want wij zijn zelf ook dagelijks bezig met de verkoop van onze diensten. Zo kunt u rekenen op decennia-lange sales ervaring. Theorie en praktijk gaan bij ons dus hand in hand. Wij hebben een ruim aanbod van verschillende verkooptrainingen. Intraservice heeft tientallen webinars en online trainingen gerealiseerd. U kunt kiezen voor een deeltraining op een enkel, specifiek onderdeel of een verkooptraining volledig op maat. Naast onze online verkooptraining Persoonlijk Verkoop Online bieden we onder meer cursussen op locatie aan in Consultative Selling, SPIN-selling en Internationaal Verkopen voor MKB.

Maak een afspraak

Meer weten? Neem contact op voor een afspraak. In een oriënterend gesprek komt u alles te weten over onze verkooptraining Persoonlijke Verkoop Online.