Beurstraining voor Standteams

Haal de beste contacten en resultaten uit uw beursdeelname

Een succesvolle beurs herkent u aan de hoeveelheid relevante contacten die u eraan overhoudt. Dit zijn interessante ingangen en waardevolle uitbreidingen van uw netwerk. Daar doet u het voor. Hoe goed uw beursteam ook is, er zijn altijd aandachtspunten om nog meer resultaat te halen uit uw beursdeelname. Nog meer contacten. Nog meer kansen. Met onze Beurstraining voor Standteams brengt u uw beursteam op topniveau en ontdekt u het verschil tussen beursdeelname en beurssucces.

Onderscheidende live performance

Een veel gemaakte misvatting is dat je op de beurs deals sluit. Maar het gaat in eerste instantie niet om verkopen. De kunst van een succesvolle beurs zit ‘m vooral in het beïnvloeden van bezoekers. Je zet koopprocessen in beweging door interesse te prikkelen bij bezoekers, persoonlijk aan te sluiten en koopintenties te versterken. Meer niet. De nadruk ligt hierbij op live performance. Door actieve en prettige face-to-face-interactie krijgt u nieuwe contacten en legt u een sterke basis voor de follow-up.

Korte gesprekken met hoge opbrengst

Voor sommigen is het verleidelijk om lang in gesprek te blijven met een bezoeker. Dat is niet altijd effectief. In onze Beurstraining leren we, naast contact maken, ook in te schatten óf de bezoeker een interessante prospect is en hoe we deze zo snel mogelijk kunnen omzetten in een waardevol contact. Dat doen we door vragen en dóórvragen. Vergeet ook niet dat de beurs een eerste indruk is. Het echte werk gebeurt tijdens een afspraak na de beurs, de follow up. Pitches houden we dus kort en krachtig. Zodat we zoveel mogelijk bezoekers van dienst kunnen zijn. Dan pas draagt de beurs bij aan de ambities van uw organisatie.

Beurstraining voor Standteams onderdelen

Waar werken we nog meer aan? We geven de Beurstraining aan de hand van de volgende aspecten:

  1. Contacten aangaan
  2. Koopbrein
  3. Pitchen
  4. Gesprek voeren
  5. Gesprek afronden
  6. Follow-up

Afhankelijk van de vaardigheden van uw beursteam werken we aan de volgende aandachtspunten:

  • Pro-activiteit, actief zoeken naar contact
  • Actieve, dynamische uitstraling
  • Luisteren naar de behoefte van bezoekers
  • Teamspirit en -motivatie
  • Contacten en afspraken vooraf
  • Duidelijke, korte pitches
  • Targets voor ROI
  • Zelfvertrouwen en vaardigheid
  • Omgang met de 3 Eerste-Contact-Situaties
  • Het koopbrein van de beursbezoeker
  • Toewerken naar follow-up

Beurstraining op maat

Op de beursvloer komt het aan op uw beursteam. Het ene team is wat beter uitgerust dan het ander. Het ene is een goed geoliede machine, het andere is nog wat onwennig met het benaderen, de omgang en de interactie met bezoekers. Daarom stellen wij onze beurstrainingen altijd op maat op. Samen met u kijken we naar uw beursbehoefte. In de vertrouwde omgeving van uw bedrijf of op een andere locatie brengen we uw team op topniveau. We trainen vanaf 3 weken voor de beurs, voor de duur van 3 uur tot een hele dag.

Daarom Intraservice

Intraservice BV, opgericht in 1983, is sinds 1990 één van Nederlands meest gespecialiseerde bureaus voor beurstraining en beurscoaching. Wij werken voor en met exposanten, professionals uit de B&T-sector, coördinatoren van collectieve beursdeelname en beursorganisatoren uit de hele wereld. Door onze kennis en ervaring halen onze klanten optimaal resultaat uit hun beursdeelname.

Maak een afspraak

Meer weten? Neem contact op voor een afspraak. In een oriënterend gesprek komt u alles te weten over onze Beurstraining voor Standteams.