Online Event Training

Haal de beste contacten en resultaten uit uw online event deelname

Een succesvol online business event herkent u aan de hoeveelheid relevante contacten en vervolgafspraken die u eraan overhoudt. Dit zijn interessante ingangen en waardevolle uitbreidingen van uw netwerk. Daar doet u het voor. Hoe ervaren en goed uw verkoopteam ook face-to-face is, virtuele commerciële interactie vereist specifieke kennis en vaardigheden om echt resultaat te halen uit deelname aan online business events. Goede contacten, betere kansen. Met onze online event training brengt u uw verkopers op topniveau en ervaart u het verschil tussen online event deelname en online event succes.

Uiteraard volgt u onze training eveneens online, op afstand dus. Door de toegespitste onderwerpen en simulaties is onze training een uitstekende generale repetitie voor de daadwerkelijke online events waar uw verkopers aan deelnemen.

Onderscheidende online performance

Tijdens een virtueel business event gaat het bij nieuwe contacten in eerste instantie niet om verkopen. De kunst van een succesvolle online event zit ‘m vooral in het beïnvloeden van relevante contacten. U zet koopprocessen in beweging door interesse te prikkelen bij hen,  door persoonlijk aan te sluiten en ontluikende zakelijke intenties te versterken. Meer niet. De nadruk ligt hierbij op uw online performance. Door activerende en innemende online interactie bouwt u vertrouwen, prikkelt u nieuwe contacten en legt u een sterke basis voor de follow-up.

Virtueel en digitaal faciliteren van uw online event

Onze training is maatwerk en compleet. Wij leren uw verkopers hun online event deelname adequaat te faciliteren op twee niveaus: virtueel en digitaal. Virtueel faciliteren verwijst naar het voeren en leiden van persoonlijke, ontmoetingen op afstand. Digitaal faciliteren is het synchroniseren van digitale communicatie (emails, documentatie, presentaties) ten behoeve van het krijgen van afspraken, het hebben van online ontmoetingen en het behalen van gewenste uitkomsten.

Online gesprekken met resultaat

De manier waarop normaal en “in-persoon” verkoopgesprekken worden gevoerd, toepassen op online events is misschien verleidelijk, maar absoluut niet effectief. Het face-to-face component in uw communicatie ontbreekt namelijk. Online gesprekken moeten daarom veel meer en veel directer onderscheidend pakkend zijn en onderscheidend impact hebben. In onze online event training leert u uw boodschap te controleren en focus in de aandacht van uw contact te brengen. Het brein van de koper te primen en een prettige dialoog te scheppen. Wederkerige interactie te hebben en persoonlijk te verbinden. Voor pakkende online gesprekken die men onthoudt en die u de gewenste vervolgstap opleveren.

Online Event Training onderdelen

Waar werken we nog meer aan? We geven Online Event Training aan de hand van drie bouwstenen voor succesvolle online event deelname:

  • Voorbereiding
  • Uitvoering
  • Follow-up

Online Event Training volgt de QEP-formule. Afhankelijk van de behoeften en reeds aanwezige vaardigheden nemen we in overleg met u de volgende aandachtspunten op in het trainingsprogramma:

Qualification

  • Merkpositionering voor uw bedrijf
  • Website / event deelname landing page
  • Digitale facilitering: email, event portal communicatie
  • Social media communicatie

Engagement

  • Online event strategy
  • Pre-event matchmaking
  • Event deelname marketing
  • Digitale facilitering: presentaties, documentatie, slide deck

Performance

  • Online ontmoeten en communiceren
  • Online gespreksvaardigheden
  • Uw virtuele pitch
  • Online product- en dienstpresentatie
  • Online voorstellen doen
  • Online onderhandelen
  • Post event follow-up en networking

Online Event Training op maat

In een online event komt het aan op uw mensen en hun facilitering. Het ene team is wat beter bedreven en toegerust dan het ander. Het ene is een goed geoliede machine, het andere is nog wat onwennig met het benaderen, de omgang en de interactie. Daarom stellen wij onze online event trainingen altijd op maat op. Samen met u kijken we naar uw online event behoefte en brengen we uw team op online topniveau.

Voor wie en hoe?

Onze Online Event Training is voor bedrijven en organisaties die online – op afstand dus – hun personeel, leden of doelgroepen willen helpen onderscheidend en met goede resultaten mee te doen aan online business to business events. Onze opdrachtgevers en deelnemers komen uit de hele wereld en zijn bedrijven, sector-associaties, handels-bevorderende organisaties en overheden. De training stellen we op maat op, afhankelijk van de behoeften van de deelnemers. Deze achterhalen we tijdens de intake met u. De deelnemers volgen de training online, in losse sessies van maximaal 3 uur. Als het gaat om verbetering is het in-praktijk-brengen een voorwaarde: dat men gaat doen, écht gaat veranderen dus. Daarom werken we in de training altijd aan ‘begrijpen, willen, kunnen en doen’ bij uw mensen. En houden we een bijzonder scherp oog op motivatie, energie en activatie. Want, dan krijgt u draagvlak en enthousiasme om veranderding daadwerkelijk toe te passen en te kunnen verankeren.

Daarom Intraservice

Intraservice BV, opgericht in 1983, is sinds 2004 een gespecialiseerd bureau voor commerciële training voor B2B. Wij trainen verkoopteams van grote en kleine bedrijven in binnen- en buitenland en in verschillende talen. Wij helpen hun groei- en loyaliteitsdoelstellingen te behalen. Wij weten als geen ander hoe sales werkt want wij zijn zelf ook dagelijks bezig met verkoop. Zo kunt u rekenen op decennialange sales ervaring. Theorie en praktijk gaan hand in hand bij onze online-trainingen. We combineren de juiste kennis en juiste vaardigheden. Intraservice heeft tientallen webinars en online trainingen gerealiseerd en als bureau in 43 landen, voor vele verschillende sectoren, met talloze organisaties en bedrijven gewerkt aan verandering, ontwikkeling en groei.

Maak een afspraak

Meer weten? Neem contact op voor een afspraak. In een oriënterend gesprek komt u alles te weten over onze Online Event Training.