Contactstrategie met Beurstraining

Zorg voor maximale interactie met beursbezoekers

Voor beursdeelnemers die het absoluut maximale willen halen uit hun beurs hebben we het programma Contactstrategie met Beurstraining samengesteld. Deze bestaat uit een sessie voor de creatie en strategie van de stopkracht. En een sessie waarin we uw beursteam trainen om de stopkracht optimaal om te zetten naar geslaagde contacten en gesprekken. De nadruk ligt op het ontwikkelen van een onderscheidend hulpmiddel dat de aandacht van beursbezoekers trekt en u in staat stelt om snel en makkelijk verbinding te maken en zoveel mogelijk leads te genereren.

Contact-strategie ontwerpen

Als de beurs cruciaal is om uw omzet te verhogen zijn slimme middelen nodig. Bijvoorbeeld, om uw stopkracht radicaal te verhogen. Daarvoor ontwikkelen we een creatieve contactstrategie waardoor elke beursbezoeker het eerste contact waardeert en openstaat voor een gesprek met u. Dat kan met een goed-bedachte give-away, winactie of andere verrassing om het ijs te breken. Ook formuleren we de openingsvragen en de presentatie van uw bedrijf. Alles bij elkaar heeft u een tastbaar hulpmiddel om een boost te geven aan het leggen van contacten en zo de follow-up makkelijker te maken.

Contact-strategie intrainen

Strategie en creatieve incentives geven uw beursteam handvatten om bezoekers te benaderen. Daarna moeten ze van contacten leads maken. In onze beurstraining helpen we uw standbemanning om uw verhaal sterk over te brengen. We trainen ze om uw contactstrategie in de praktijk te brengen, persoonlijke verbinding maken en het leiden van een contact naar een zakelijke oriëntatie en verkenningsgesprek.

Workshop plus training

Tijdens het programma Contactstrategie met Beurstraining behandelen we, in 2 sessies, de volgende elementen:

Sessie 1, in samenwerking met verantwoordelijken, 2 à 3 maanden voor de beurs.

De contact-strategie ontwerpen

  • Bezoekersdoelgroepen definiëring
  • Contactdoelstellingen
  • Doelgroep empathisering
  • Contactmomenten bepalen
  • Obstakels en kansen
  • Contactstrategieën-storm: van longlist naar shortlist
  • Contactstrategie keuze en scenario-uitwerking

Sessie 2, met het standteam en verantwoordelijken, vanaf 3 weken voor de beurs.

De contact-strategie intrainen in een beurstraining

  • Uitleg contactstrategie
  • Contactscripts en tekstlijnen maken
  • Toepassing contactstrategie in oefeningen

Beurstraining op maat

Op de beursvloer komt het aan op uw beursteam. Het ene team is wat beter uitgerust dan het ander. Het ene is een goed geoliede machine, het andere is nog wat onwennig met de interactie en het overbrengen van het verkoopverhaal. Daarom stellen wij onze beurstrainingen altijd op maat op. Samen met u kijken we naar uw beursbehoefte. In de vertrouwde omgeving van uw bedrijf of op een andere locatie brengen we uw team op topniveau.

Daarom Intraservice

Intraservice BV, opgericht in 1983, is sinds 1990 één van Nederlands meest gespecialiseerde bureaus voor beurstraining en beurscoaching. Onze trainingen verzorgen wij in het Duits, Engels, Nederlands en Spaans. Zowel persoonlijk, op locatie, als online. Wij werken voor en met beursdeelnemers, professionals uit de B&T-sector, coördinatoren van collectieve beursdeelname en beursorganisatoren uit de hele wereld. Door onze kennis en ervaring halen onze klanten betere resultaten uit hun beursdeelname.

Maak een afspraak

Meer weten? Neem contact op met ons. In een oriënterend gesprek komt u alles te weten over ons programma Contactstrategie met Beurstraining. Bel 0180-321346 of mail ons.