Branding voor Associaties

Compleet, effectief en betaalbaar. Voor associaties uit alle product- en dienstensectoren.

Het merk van uw associatie is meer dan de naam of het logo van uw associatie. Het merk van uw associatie is de belofte van de relatie die u aangaat en bouwt met uw leden. U moet de waarde van het lidmaatschap doorlopend bewijzen. Consequent aantonen dat u waardevol bent voor en in de toekomst van uw leden.

Hoe lukt het om aanhoudende loyaliteit te scheppen en om leden ernaar uit te laten kijken om in uw evenementen deel te nemen en om uw diensten te gebruiken? Associaties die hun manier van denken veranderen, krijgen het voor elkaar. Door te stoppen met zichzelf als gewoon een groep met gemeenschappelijke interesses, maar zich te bedenken dat ze een merk zijn. Met onze Branding voor Associaties krijgt u middels een beproefd traject de positionering, ´brand manual´ en de implementatiestrategie voor gedegen branding van uw associatie.

Wat is ons programma Branding voor Associaties

Branding voor Associaties is een branding-traject voor associaties, leden-organisaties, BSOs enzovoorts uit alle product- of dienstenassociaties. Een traject, waarin u samen met ons bepaalt wat de identiteit van de associatie is, wat het gewenste imago voor de associatie is en wat de branding-strategie voor de associaties is. U krijgt een ‘associatie brand manual’ met het logo, pay-off en visuele en tekstuele instructies voor de branding van uw associatie. En samen met jullie werken we het plan uit om de branding voor uw associatie te implementeren. Het programma is effectief, praktisch en betaalbaar.

Voor wie is Branding voor Associaties?

Branding voor Associaties is voor associaties, ledenorganisaties, export bevorderende organisaties, import bevorderende organisaties, BSOs, handelsbevorderende organisaties en overheden.

Wat krijg u met Branding voor Associaties?

Ons compacte en effectieve programma levert u drie concrete zaken op. Daarmee kun u meteen aan de slag:

1. Associatie Brand Positionering

  • het brand-DNA van de associatie, een uitgewerkt model voor de positionering van de associatie. Met de brand-purpose, de brand-belofte en de brand-waarden voor de associatie: tezamen uw kompas voor de branding van de associatie
  • een brand-meetlat: een hulpmiddel waarmee je acties en uitingen kunt toetsen en in lijn laat zijn met het gewenste imago

2. Associatie Brand Manual

  • een associatie brand logo, waarmee duidelijk en aansprekend de associatie als  overkoepelende afzender wordt neergezet
  • een associatie brand manual: het handboek waarmee u consistente en consequente communicatie in woord en beeld kunt realiseren en borgen

3.  Branding Strategie voor uw associatie

  • Een actieplan op 1 A4 om wat u wilt, ook écht te gaan doen. Om te starten met de implementatie van de branding van de associatie, de branding door te voeren en waar te maken. Met doelen, acties, verantwoordelijkheden, praktische meetpunten en tijdsplanning.

Hoe helpt het uw associatie?

Branding voor Associaties helpt het imago van associaties te verbeteren en daarmee groei- en loyaliteitsdoelstellingen te realiseren. Want:

  • het geeft uw associatie een scherp gekozen, onderscheidende positionering
  • het geeft uw associatie de handvatten om een goed en duurzaam imago te realiseren
  • het zorgt ervoor dat doelgroepen zich stevig en aanhoudend verbinden met uw associatie
  • het zorgt ervoor dat de bedrijven, de producten of diensten van de leden van uw associatie een concurrentie-voorsprong krijgen.

En hoe helpt het u en het personeel van uw associatie?

Branding voor Associaties u in staat met meer impact en meer verbindend de associatie, het lidmaatschap en de waarde van de associatie te promoten. Want:

  • u ontdekt de onderscheidenheid, authenticiteit en relevantie van de associatie
  • u weet hoe je de associatie het gewenste gezicht moeten geven, intern en extern
  • u hebt een strategie voor écht effectieve promotie van en verbinding met de associatie
  • u kunt makkelijker juiste besluiten nemen over wat passend is voor de promotie van de associatie en wat niet.

De voordelen van onze aanpak?

  • compleet en af: een programma met een kop en een staart
  • concreet en direct mee aan de slag
  • haalbaar en meetbaar te implementeren
  • compact, praktisch en effectief traject.

Daarom Intraservice

Intraservice BV opgericht in 1983, is een internationaal opererend trainings-, marketing- en consultancy-bureau voor uitdagingen aan de frontlinie van het zakendoen. Specialist in B2B-communicatie, marketing en verkoop. Sinds 1988 helpen wij bedrijven en organisaties uit de hele wereld focus aan te brengen en resultaat te halen uit hun promotie- en verkoopinspanningen. Als adviesbureau heeft Intraservice inmiddels in 43 landen met talloze organisaties gewerkt aan ontwikkeling en groei.

Maak een afspraak

Meer weten?  In een oriënterend gesprek komt u alles te weten over ons programma Branding voor Associaties. Bel op 0180-321346 of mail ons .